ti guarda dal Grande Inquisitor

Lohengrin in de Munt (2/2) [terug]

Opmerkingen ...

3

van Jos Hermans <jos.hermans5@...> op zondag 29 april 2018 om 23:17

Ook op mij maakte Eric Cutler een geforceerde indruk in de dramatische passages, zonder enige reserve. Dit was allesbehalve de ideale Lohengrin die Peter De Caluwe ervan wil maken. Volgens mij gaat hij die partij niet lang blijven zingen.

2

van Kris Cornelis <cornelis.vanhaute@...> op vrijdag 27 april 2018 om 17:28

Eric Cutler zong voor mij een inderdaad zeer "jeugdige" Lohengrin. Twas wat lastig om in het begin hem in Wagner te horen. Donizetti en consoorten zaten meer in mijn hoofd bij hem. Gaandeweg vielen mijn reserves weg en heb ik ferm genoten van zijn zingen.
Zoran Todorovich in september in Antwerpen zal anders zijn...
Voor de rest van de bezetting sluit ik mij bij Margo aan.
Pluim ook voor het orkest. Ze speelden echt wel "beter" dan normaal. Altinoglu heeft duidelijk een "positief" effect op het orkest (net als Jurowski in Antwerpen). Toch raar wat dirigenten kunnen doen. Varviso heeft het gedaan in Antwerpen, Minkovsky ook (zij het zeer beperkt in tijd), Pappano in Brussel,...

1

van Stefan Caprasse <stefan.caprasse@...> op vrijdag 27 april 2018 om 14:40

Van die verkapte frasering bij Eric Cutler heb ik weinig gemerkt. Ik vond hem een eerder lichte maar toch mooi zingende Lohengrin. Ik heb wel inderdaad indrukwekkendere Telramunds gehoord dan Andrew Foster -Williams. Maar inderdaad beheersten Ingela Brimberg (mocht soms iets dromeriger) en vooral Elena Pankratova (haar aanroeping van de goden! haar slot van III !) vokaal en scenisch een toch wel alles bijeen indrukwekkende produktie...

Naam
E-mail
Wie componeerde Rienzi ?
(enkel achternaam, zonder eventuele accenten)
Antwoord